Teacher's Resources to Motivate Learning

Authors

  • Alejandro Díaz Universidad de Concepción (Chile)
  • María Victoria Pérez Universidad de Concepción (Chile)
  • María Inés Solar Universidad de Concepción (Chile)
  • Julio González-Pienda Universidad de Oviedo (España)
  • J. Carlos Núñez Universidad de Oviedo (España)

Keywords:

No contiene palabras claves

Abstract

This article reviews the influence of self-concept, causal attributions about academic performance, and study goals, on learning motivation. Procedures that the teacher may use to induce changes in such variables are also presented. Finally, suggestions about the characteristics of teacher's comments to students in order to influence these aspects are made.

Author Biographies

Alejandro Díaz, Universidad de Concepción (Chile)

Departamento de Psi cología, Universidad de Concepción

La correspondencia a este artículo debelú ser dirigida a Alejandro Díaz. Departamento de Psicología, Barrio Universitario, Universidad de Concepción, Concepción, Chile. Fono: (56) 41 204 301. Fax: (56) 41 210 266.  

María Victoria Pérez, Universidad de Concepción (Chile)

Departamento de Psi cología, Universidad de Concepción

María Inés Solar, Universidad de Concepción (Chile)

 Departamento de Currículum e Instrucción, Universidad de Concepción.

Julio González-Pienda, Universidad de Oviedo (España)

Departa mento de Psicología Universidad de Oviedo

 

J. Carlos Núñez, Universidad de Oviedo (España)

Departa mento de Psicología, Universidad de Oviedo

Published

2002-12-31

How to Cite

Díaz, A., Pérez, M. V., Solar, M. I., González-Pienda, J., & Núñez, J. C. (2002). Teacher’s Resources to Motivate Learning. Psykhe, 11(1). Retrieved from https://revistadelaconstruccion.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/19623

Issue

Section

Artículos